søndag 27. september 2015

Deilig med høstferie i Hellas

Kveldsstemning i havnen.
Herlige dager på Paros nytes i fulle drag. Naoussa er en nydelig plass, og vi koser oss glugg.

I forkant var vi litt bekymret for været, men det har det vist seg å være liten grunn for. Mellom 26 - 29 grader er temperatur vi absolutt kan leve med. Her har det vært lite behov for jakke og genser på kveldene. Badevannet er også utrolig deilig, og holder nok gode 25 grader. Bassenget er "kaldt" i forhold til sjøen, så det har blitt mange deilige timer på stranden nedenfor hotellet. Og litt frem og tilbake mellom basseng og strand.

Helt perfekt.

Småfolket har virkelig funnet tonen. Guttene dykker og dykker og dykker. Mens jentene leker med både det ene og det andre. I det hele tatt avslappende ferie for både små og store. Sørvig er på bok nr. 3, mens "The Klækkens" fremdeles er litt i sjokk over at hun slipper å løpe hit og dit for å mekle. Joggetur har det blitt på både Støle og "The Klækkens", mens Sørvig flesker seg i solstolen. Akkurat som det skal være med andre ord :).

Fisker i havna i Naoussa.

Hvem skulle trodd det var så herlig å være her på øyene i slutten av september? Tempo er helt klart mer rolig enn ellers, men fremdeles er det både franskmenn, tyskere og italienere her på ferie. Men så veldig langt utover i oktober strekker nok ikke sesongen seg her, og allerede på onsdag har Manis Inn sin siste dag. Flere av restaurantene stenger også for sesongen nå rundt 1.oktober. Enkelte ansatte i butikkene bærer preg av å ha hatt en lang sesong. For makan til sure tryner som vi møtte i en av butikkene vi var inne i dag skal man lete lenge etter :). Men litt shopping har det også blitt. Sørvig har jo som kjent svart belte i denne sporten, så begge småsnuppene ble superhappy (og super elektriske) da de i går kveld fikk bli med på shopping. Høyt tempo og høye småfrøkner i fri dressur gav gjenlyd i de trange gatene i Naoussa for å si det slik. Men moro var det.

I morgen tar vi fergen til Ios, og det blir lykkelig gjensyn med Kolitsani View. "The Klækkens" har feriert her fast de siste 20 årene, mens Sørvig har vært her en 3-4 ganger tidligere. For Støle blir det første gang, så vi gleder oss til å vise det som må vel være en av de fineste plassene vi vet om. Håper at han liker det!

Nydelig fotolys i skumringen.